субота, 18. мај 2024.

Neznanje je moć

Rob je samo onaj ko razume da je rob.
Onaj ko ne razume raduje se svakom danu i nasmejan započinje rad.

"U datim okvirima opažanja čovek može manje ili više da greši. Njegovu glavnu zabludu predstavlja uverenje da nešto može da uradi. Svi ljudi misle da su u stanju da delaju, i prvo pitanje koje postavljaju jeste šta treba da rade. Međutim, niko zapravo ništa ne radi i niko ne može ništa da uradi. Sve se dešava. A dešava se na isti način kao što kiša pada zbog promene temperature.
Čovek je mašina. Sva njegova dela, postupci, osećanja, verovanja, mišljenja i navike, predstavljaju rezultat spoljnih uticaja i utisaka. Sam od sebe nije u stanju da proizvede ni jednu misao, postupak. Sve što govori, čini, misli, oseća - sve se to dešava.
Sa problemom delanja je povezana još jedna stvar: ljudima uvek izgleda da drugi neprestano rade loše. Svi misle da bi oni to mogli bolje. Ne shvataju da ono što se radi, a naročito ono što je već urađeno, ne može i nije moglo da se uradi drugačije."
Georgije Ivanovič

25 коментара:

  1. Ljudima upravljaju hormoni. Droga.
    Razliku između dobra i zla određuje odnos dopamina, serotonina, testosterona, progesterona, adrenalina, estrogena... A njih aktiviraju spoljna dešavanja, događaji, priroda.
    Naš odnos prema spoljnom svetu, prirodi i društvu, je odnos narkomana i dilera.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tačno, ali vrlo uprošćeno i na najnižem, biološkom nivou.

      Ljudima upravljaju misli, ideje.
      Osim reakcije na uticaje spolja, čovek je sposoban da kreira događaje i upravlja njima.

      Избриши
  2. Ako je i od Gurđijeva, mnogo je, ako je to taj Georgije Ivanovič?

    Čovek nije mašina, život nije prosto dešavanje.
    Bez rada nema dešavanja.
    Postoji motiv, volja, plan, neprekidan rad da se postigne cilj
    Ni kiša se ne dešava tek tako, već po komplikovanim zakonima prirode.
    Šta bi tek rekao Leonardo,Tolstoj, Gaudi, Dali, Ajnštajn...
    na ovu drskost -
    "čovek sam od sebe nije u stanju da proizvede nijednu misao, postupak"?

    Ovo je rekao Bah.
    https://youtu.be/rrVDATvUitA

    ОдговориИзбриши
  3. mene terali u školu
    kažu znanje je moć
    odkud sad neznanje

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kad neznanje prigrabi vlast, kad protera znanje iz svih ustanova, insitucija, preduzeća, delatnosti, kad koristi moć i silu da sebe sačuva po svaku cenu, tada je takvo društvo na nizbrdici, na putu u propast.

      Избриши
  4. Ne znam da li je to fatalizam, nihilizam ili nešto treće?
    Toliko olako navedenih tvrdnji, a ja bih isto tako lako mogla reći da su sve izvedene iz zabluda.

    Život je nepredvidiv, nisu svi dani isti, a ni čovek nije.
    Sve zavisi od okolnosti i raspoloženja.
    Možeš se osećati kao rob, na ivici samoubistva, ili naprotiv,
    kao gospodar sveta.

    Vremenom naučiš da mirnije prihvatiš sve što te snađe, da se raduješ svakom danu, spreman na novu partiju, kao u šahu.
    Ako preživiš, letiš od sreće.





    ОдговориИзбриши
  5. Neznanje je moć.
    Laž je istina.

    1984 je Orvelovo vreme po kome mi živimo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман18. мај 2024. 22:15

      Znamo da niko nikada ne preuzima vlast sa namerom da je se odrekne. Moć nije sredstvo; to je kraj. Ne uspostavlja se diktatura da bi se zaštitila revolucija; pravi se revolucija da bi se uspostavila diktatura. Predmet progona je progon. Predmet torture je mučenje. Predmet moći je moć.”
      Orvel, 1984

      Избриши
    2. Tačno, mi to znamo, a ipak nećemo prestati da maštamo o slobodi.
      Dogod neki iznad svega žele vlast, moć i vladaju grubom silom,
      zadatak slobodnog čoveka je da ruši diktaturu.

      Избриши
    3. Tom poslu nema kraja.
      Diktature su najtrajnije tvorevine, čvršće od svake prastare kamene građevine, kao oni zidovi u Maću Pikču, gde je svaki kamen, iako nepravilnog oblika i različite veličine, uglavljen savršeno, bez maltera i ne popušta dok vekovi prolaze.
      Prolaze decenije, stradaju generacije, dok neka ne bude srušena u krvi, ili istruli iznutra i uruši se sama od sebe.

      Neobično je što danas, kada čovek uživa u dostignućima o kojima je nekada maštao Žil Vern, kada čak putuje Svemirom,
      postoje maligni režimi koji drže u okovima svoje narode i tretiraju ih kao decu zaostalu u razvoju.
      Svaki pokušaj pobune, svaka reč protiv tiranina, svaka pesma
      o slobodi, kažnjava se robijom, u najboljem slučaju.

      Избриши
  6. Svi smo mi sluđeni likovi iz filma Dan mrmota.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Taman pomislim da je došao taj dan, evo novih ljudi, nove energije, još samo jedan korak do slobode,
      kad ono - još jedno kukavičije jaje, mućak, ćorak.
      Neko je opet navio sat natraške, kazaljke se obrću u kontra smeru, pravac u srednji vek.

      Избриши
  7. ""Budućnost će biti delfin u sunčanoj noći."

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Budućnost će biti mrkla noć sa nejasnim sećanjem na sunce, more i delfine.
      I na nas, kakvi smo nekada bili.

      Избриши
    2. Pored ovakve sadašnjosti, pitanje je da li će budućnosti biti.

      Избриши
    3. Smak sveta je blagoslov u poređenju sa zlom na koji su spremni ljudi.

      Избриши
    4. Smak će ostati najnolja grupa svih vremena
      i ništa više od toga. :)

      Избриши
    5. https://youtu.be/iS8qToxwHK0
      Stvarno su najbolji, a ja prvi put čujem za njih?!

      Zvuči kao poslednji vrisak očajnog Sizifa kome su bogovi najzad sklinuli kamen s vrata i dopustili mu da umre.
      J e z i v o.

      Najbolji s m a k svih vremena, pesma za plakanje.
      :zag: :* :heart:

      Избриши
  8. Vrabac mi je uskakutao u radnju. Sago sam se i sastavio šake, a on je uskočio u njih.
    Stavio sam ga na fotelju, gledao me je čas jednim čas drugim okom. Doneo sam vodu u poklopcu, slučaj je hteo da imam kesu oljuštenog suncokreta. Ništa nije pipnuo. Žmirio je na jedno oko kao da je preumoran.
    Možda je star, umire? Možda je otrovan? Znam da se vrabac ne može pripitomiti.
    Ostao je na fotelji a ja sam tražio na internetu kako pomoći vrapcu. Zaključio sam da je pojeo nekog otrovnog pauka.
    Ponovo sam pogledao, glava mu je bila ispod krila, spavao je. Mazio sam ga, uzalud, nije se budio. Vratio sam se na forume. Posle sat ili dva čuo sam zvuk krila, vrapca, probudio se i poleteo. Prišao sam i ulovio ga na podu. Otvorio vrata, a on je iz mojih ruku poleteo. Ništa nisam mogao da učinim, ništa nije zavisilo od mene - sebe sam tešio.
    Da li je dobro? Da li je živ? Da li se vraćao?
    Onda razmislim ko upravlja tim malim bićima, hormoni, intelekt, bog...

    ОдговориИзбриши
  9. Taj vrapčić, to sam bila ja, nisi me prepoznao? :D

    Vidim - živ si, baviš se stvarima koje te se ne tiču, mozgaš i boljoglaviš, bez šanse da ikada nađeš prave odgovore. :*

    Možda je sve jednostavnije nego što misliš?

    Svrha života je život, nagon za samoodržanjem upravlja svima nama, nekad otvoreno agresivan, nekad lukavo prikriven finim izgovorima.

    Dok posmatram kako ptica pravi gnezdo ili pauk plete mrežu, dok gledam strukturu DNK , Mendeljejevu tablicu ili kretanje zvezda po nebesima...
    sve sam bliže shvatanju da je sve postojeće deo inteligentog plana koji u žargonu nazivamo bogom.

    Ali čovek nije prost mehanizam, ima slobodu da izgrađuje sebe i osmisli život, šteta što slobodu sve više koristi u pogrešne svrhe i na opštu propast.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Od kada sam shvatio da sam smrtan i da se to može desiti već sutra, nisam više mogao biti potpuno srećan i u najlepšim trenucima ta misao bi mi sevnula kroz glavu.

      Избриши
    2. pazi stvarno
      neznanje je moćna stvar

      Избриши