петак, 26. новембар 2021.

Pomalo lud

Kako sam bio različit u godinama kada to jako boli, sve snage sam upro gurajući sebe ka zajednici, bolno turpijajući sebe i trudeći se da se uklopim.
Avaj.

Fašizam je urođeno stanje zajednice a ne proklamovana ideologija. Različitima u svakom društvu sledi ostrakizam.

Shvatio sam da je uzalud i da ću uvek biti različit. Ako mora biti tako, rešio sam da neću u različitosti biti gori, nego bolji od gomile. Jer, štrčaću svakako.

Tražio sam neki muzički instrument, ali nije bilo para ni za usnu harmoniku.

Budući bez para odlučio sam da učim, ali ne gradivo jer bi uvek bilo boljih, nego tehniku kojom se niko drugi nije bavio. Prva i najvažnija stavka: nema konkurencije.

Rano sam naučio principe. Sam. Knjige su bile skupe al sam umesto zabavnika kupovao časopis Radio Amater i oduševljeno pratio FAI propagacije. Tada su, valjda, i roditelji shvatili da sam različit.
Prve uređaje sam donosio u dvorište i uključivao, kupovao na trafici baterije umesto užine. Na velikom odmoru pokazivao nevešto ožičene spojeve okupljenima, demonstrirao i objašnjavao kako radi, a onda me je dežurni za uvo odveo kod direktora i u zbornicu. Umesto osude i ukora dobio sam divljenje, naklonost nastavnika fizike i hemije, što se brzo prenelo na vršnjake. Uspeo sam. Različit da, ali u nečemu bolji. I uređaji koje sam donosio i rado poklanjao su bili sve bolji.

Krenuo sam i na sport, i iz istog razloga odabrao duge pruge i maraton, lako skupljajući medalje.

Ljudi se ne menjaju. I danas radim istu tehniku, sa istim ciljem. Ali danas znam da ne mogu biti bolji u svemu. Jedini način da različit bude prihvaćen je da ne sakriva različitost, nego suprotno, istakne tu različitost i, makar u njoj, bude bolji.

Ukus je karakter, a karakter sudbina.

9 коментара:

  1. "Uče nas od malena da budemo takvi.. da ne spuštamo glavu ni milimetar rizikujući pri tom da ogolimo vrat.. tu je slaba tačka.
    Uče nas da je sramota plakati i nepristojno pokazivati emocije u javnosti.
    Uče nas da ličimo jedni na druge.
    Ko se otme, pokose ga.
    Ko se otme, odreknu ga se.
    Etikete se teško skidaju.
    Onda ne umemo biti emotivni jer nas nisu učili kako se kaže Ljubav.
    .......
    Dostojanstveno ćemo umirati u pokušaju da živimo."

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Te mlade lude godine, tako ozbiljne, preosetljive.
      Nesigurne, zbunjene, preteške. A ipak - tako hrabre i blistave.
      Šteta što su neponovljive.

      Избриши
    2. Različiti pokreću svet, pod uslovom da im je IQ četvorocifren.
      Hvala im. :-*

      Избриши
  2. Kada sam još kao dete izgubila prvu trku i dobila pet minus za crtež, shvatila sam da nisam najbolja, najlepša, najpametnija,
    kako su mi moji govorili.
    Od onda se ne takmičim ni sa kim, ni u čemu, najmanje sa sobom.
    Laknulo mi je, slobodna sam.
    Neka teče život.

    Ne znam zašto, ali volim da plivam uzvodno.
    Inatim se sa rekom? :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Grliš reku plivajući uzvodno. :)

      Najbolji imaju veliku odgovornost. Ne smeju da se okliznu, pogreše, uspavaju, odustanu... i ta obaveza ih lomi.

      Najgori bivaju odbačeni, prognani, zapostavljeni, na kraju zaboravljeni, sami.

      Svi između čine društvo, celinu, zajednicu, sa jasno određenim i vrhom i dnom, hijerarhijom, pravilima i udobnim mestom za svakoga. "U gomili je toplo, i smrdi."- Krleža.

      Najbolji su okrenuti svojim mislima, a najgori nagonima.
      Najbolji i najgori nemaju luksuz da žive udobno.

      Избриши
    2. Lepo rečeno. :-*

      Volim da me reka grli, ali ne dam da me nosi kao što nosi ostale, plivam protiv struje, da, iz inata, kao što volim da se nadmudrujem sa pametnijima od sebe. :-D
      "... karakter je sudbina..."

      Избриши
    3. Ne takmiči se, a nadmeće se s prirodnim silama i nadmudruje s mudracima.
      Pametnica naša pametna. :-D

      Избриши
  3. Ne mogu da razumem šta nekog goni da bude bolji od svih, šta hoće da dokaže?
    Čemu obaranje silnih rekorda, megalomanska želja i nadljudski napor da bi postao najnajšampion sveta svih vremena?
    Čini mi se da je u pitanju nedostatak samopouzdanja uz hipetrofičnu sujetu?
    Inače bi uzeo štap, kutiju crva i otišao na pecanje i u miru razgovarao s rekom. :-D.

    ОдговориИзбриши
  4. Neko ko je posvećen nesvakidašnjim mislima, kao opsednut, nema potrebe da se takmiči i dokazuje, ne mari ni za kritike ni podsmehe,
    ispunjava ga radoznalost i želja da reši najveće zagonetke, kao da mu ih je postavio Tvorac lično.
    Neko kao Tesla.
    I još neki. :)

    ОдговориИзбриши