среда, 27. мај 2020.

Zagrli me

Ima ljudi koji poveruju u božji put i hodaju njime. Ima i onih koji poveruju u svoj put pa traže da bog veruje u njih. Čoveka je lakše prevariti nego mu objasniti da je prevaren. Smernost je, iako nije očigledno, suprotnost poniznosti.
Verujem u tebe, govorio mi je glas. Njega, izgleda, ne zanima da li ja verujem, još manje u šta.
Osećam tek ukus koji nova ideja nosi i priznajem da me taj ukus prijatno opija.
Ali artikulisane ideje nema. Kada bih znao šta znao bih kako. Ko će mi reći ime mog cilja?
Točeno, crno, naručio sam još jedno prebirajući po činiji sa kikirikijem. Živa muzika duboko i mirno prede, iskusno konstatujem da se bluz i ne sme drugačije slušati.
Napipao sam telefon s namerom da zapišem misao o bluzu. Verujem u tebe, ponovo čujem, ovoga puta kao otpevan refren.
Vera je lično osećanje, tvoja vera služi tebi a ne meni, zapisao sam umastivši ekran telefona. Mastan i slan kikiriki je dobra fora, da gost brže ožedni.
Ponovljena je tema, svi su u pravu. Šta napisati da nije već sto puta rečeno?
Verujem u tebe. Da, da, znam, bluz pesme po pravilu predugo traju i na granici su da smore slušaoca. Ali nikada ne pređu tu granicu.
I znam, nekome sloboda vredi više od života, nekome život vredi više od slobode. To određuje put. Meni idu samo zajedno.
Dobijamo pohvale i zasluge nizbogčega i to nas iskrivljuje. Nije svaki kamen kremen, ali može to postati. Ako poveruje.
Odbijam da prihvatim i odbijam da pozdravim autoritete koji su ponižavajući za mene. Poštovanje uniforme ili titule je mehanizam koji je bolesno društvo nametnulo. Ali nisam narcistički opsednut sobom jer i sebe ne priznajem za autoritet. Može se i mora živeti bez ograde. Ograda se preraste u detinjstvu, kad prohodamo. Prva božja zapovest je ide. Hodaj.
Hodam, ali u tome sam zadovoljan hodanjem a ne sobom. I pisanje se u najvećoj meri sastoji od brisanja. To je balans između napisanih mudrosti i prećutanih gluposti, koje u miru žive u istom čoveku.
Ratnik postaje nepotreban i suvišan kada se rat završi. On teško može nestati, ali može postati nešto mnogo veće: buntovnik. Nije teško biti buntovnik, teže je biti čovek. Slabost kakaktera ne trpi iskrenost.
Boreći se za jednakost stvaramo jednoličnost. Kao što se siromasi ne mogu zasititi pravde, nesigurni želje da sačuvaju bogatstvo, samoprognani zagrljaja.
Bez vazduha umire samo čovek, ali bez ljubavi umire čovek u njemu. Kazna za greh je upravo taj greh, i to je najteža kazna.
Verujem u tebe, ponovo. Plaćam novu turu i odlazim, uz obećanje sebi da ću, kad god i gde god se probudim, zapisati mamurne misli.
Biranim rečima na vetrenjače.


16 коментара:

  1. Čovek je jadan stvor, celog života uči da hoda sam.
    Retko kad uspeva.
    Uglavnom tumara kao slepac bez pravca i cilja, napipava prepreke, posrće, pada...zove u pomoć... moli se bogovima...
    Kada nauči da ustane sam i da produži da šepesa bez zapomaganja, bez proklinjanja,
    da do poslednjeg koraka trpi i istrajava - prestaje da bude dete i postaje odrastao.
    Jedini ventil su mu sočne psovke, a nečiji zagrljaj jedina uteha.
    Lek.

    ОдговориИзбриши
  2. Sam u nevolji, u nesreći, bedi, bolesti, na robiji u samici...u umiranju,
    bez poznatog mirisa i topline zagrljaja, sam.
    Kako bi bez bogova?

    ОдговориИзбриши
  3. Pa onda, hoćeš da me zagrliš?
    Pusti me samo da se zagnjurim, to je sve što mi treba. :-*

    ОдговориИзбриши
  4. Prilagođeni su ljigavi, neprilagođeni patetični.
    Buntovnici su jedini dostojni poštovanja.

    ОдговориИзбриши
  5. Zar ti se ne smuči tugaljivi bluz crnih robova?
    Bes i bunt zahtevaju žestok, moćni rok.



    ОдговориИзбриши
  6. Svaki rat ima kraj, osim onog koji svako vodi u tišini sam sa sobom.

    ОдговориИзбриши
  7. Svako vreme ima svoju muziku, a svaki čovek svoju.

    Ahhhh... sav taj džez! Muzika oslobođenih robova, muzika za ples radosti.

    ОдговориИзбриши
  8. Marianne de votre jeunesse28. мај 2020. 16:52

    Ali niko više ne igra s rukom u ruci, zagrljeni, to je davno zaboravljena klasika.
    To što nazivaju plesom je bizarna majmunska gimnastika otuđenih,
    omamljenih,
    iz svog života otsutnih.
    Reči su izgubile značaj, zaglušujuća buka dopušta samo kratke signale, a u onomatopeju i onako stane sve.


    ОдговориИзбриши
  9. Sve je već odavno napisano, a knjige čame po policama željne čitalaca.
    Tek tu i tamo po neki zapis biranim rečima po krilima vetrenjača izmami osmeh.

    Verujem u tebe.
    Piši.

    ОдговориИзбриши
  10. Mamurne misli nikad ne lažu,
    bilo da su ispisane po krilima vetrenjača ili po kafanskim izgužvanim salvetama.
    Uvek ti verujem.
    Piši.

    ОдговориИзбриши