среда, 30. март 2016.

Tautologija

Najmanje dve hiljade godina uče nas da je svet sukob unutar stvorenog dualizma,
suprotnost dve po snazi ravnopravne ideje,
slične ali suprotne,
dobra i zla.
Proizvodi tog sukoba, te borbe, su uvek toliko ružni i tužni, da tu pobednika nema.

Ali kada taj sukob prosejemo kroz istinu, postaje jasno da svet počiva na sukobu između potpuno različitih entiteta,
i po snazi i po mestu odakle dolaze:
istine i laži.

Bez istine nema izlaska iz sukoba.
Sedam milijardi bića čine jedno biće.
Svi sukobi su posledica neverovanja u to.
Energija i smisao svakog bića je udruživanje.
Udruživanje oko zajedničkog imenitelja - istine.

Nepristajanje na laž jeste nepristajanje na zlo.


18 коментара:

  1. Kažu da su mi oni roditelji?
    Dali su mi ime.
    I svoje prezime su mi dali u amanet, da ga čuvam i održavam kao najveću dragocenost.
    Kažu da je ovo moja otadžbima, jedna jedina, da nema bolje i da za nju valja umreti.
    I ovo je moj bog, nema drugih bogova osim njega, samo njemu se smem klanjati.
    I za njega valja umreti.
    A svi drugi su nevernici, nepoželjni, daleko ih bilo.
    U meni je dobrota, ljubav, svetlost, znanje.
    I pravda je na mojoj strani, jer ja sam božiji sin, miljenik.
    A moj narod je nebeski narod.
    U drugima je zlo.
    A zlo je pretnja i mora se iskoreniti.
    Zlo kvari dobre ljude i uništava svet.
    I to je jedina istina, sve ostalo je laž.
    Tako im Bog pomogao.

    A meni?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. "Po pričanju moje majke Penelope, moj otac bejaše Odisej."
      Kada bi svaka Penelopa govorila istinu, a svaki se Odisej vratio kući na vreme, ko zna ko bi onda bio ja?:)

      Избриши
  2. Nisi ti bogznašta.

    Samo još jedna manjeviše uspešno - neuspešna kombinacija u toj
    pihtijastoj masi od sedam milijardi sličnih.

    A ipak zamišljaš da si iznad ostalih, možda gospodar sveta?
    I hoćeš da gaziš i da vladaš.
    Hoćeš da gledaju u tebe kao u Boga.
    I da te slušaju, da za tebe ginu.
    Ti si veliki čuvar istine, sve ostalo je laž?

    Sve dok ti neko jači ne pokaže gde ti je mesto.
    Izgleda, nisi baš savršen, ima savršenijih od tebe ?
    Samo si još jedna mešavina dobra i zla, kao svako drugi.

    I jedino po čemu si izuzetan je tvoj otisak prsta.
    Istina, nije laž?

    Baš šteta. :)

    ОдговориИзбриши
  3. Uzalud govoriš o istini, dobroti, ljubavi, dobri čoveče.
    Niko te ne sluša, niko te ne čuje.
    Lakše je progutati laž, nego biti gladan istine.
    Ni ti sam ne znaš gde da je tražiš, samo sanjaš o joj.
    I zato produži dalje i štedi svoje reči, šta će kome?

    ОдговориИзбриши
  4. Istinu je najlakše zatrpati i zakopati lažnim zaklinjanjem i lažnim svedocima, gomilama i gomilama lažnih reči.
    Nema većeg groblja, od groblja istine.
    A niko ne zna gde je.

    ОдговориИзбриши
  5. Znam da je svako biće na Zemlji moj rod, moj brat.
    Svaka zverka i travka i drvo i ptica i nebo i voda i svaka buba i cvet...
    Ali šta vredi, kada oni to ne znaju?

    ОдговориИзбриши
  6. Covek je slobodan da odbije laz.
    Neodbijanje ponistava coveka.
    Nije strasno biti gladan istine.
    Strasnije je biti prejeden od lazi.
    Naravno da me niko ne cuje.
    Svako mora slusati i cuti sebe.
    U sebi pronaci coveka.
    Meni pisanje pomaze.
    Velike reci koje su napisali drugi, napisali su sebi.
    Ja trazim svoje reci.
    Pitanja i sumnje dobrih ljudi su odlican putokaz.
    Istina nije dogma. Dinamicna je i neuhvatljiva. Ali je nezamenljiv alat.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kljukaju nas lažima od malih nogu, zadojeni smo njima.
      Povremeno nam naturaju nove, govore da one stare nisu bile istina.
      Da li istina uopšte postoji?
      Ili je sve samo izvrtanje istine?

      Ako istinu nosiš u sebi,ti si srećan čovek i redak,
      uspeo si da je prepoznaš.

      Ali istina je teret, šta ćeš sad s njom?
      Ili još gore - šta će ona s tobom?


      Избриши
    2. Istina ne može biti napisana reč.
      Makar u kamenu uklesana.
      Istina je vezana za vreme. A vreme teče.
      Ne treba tražiti konačnu istinu, takva ne postoji.
      Potrebno je razmišljati i donositi dobre odluke. Te odluke su obavezujuće i istinite.
      Obavezujuće i za istinu, i za malog čoveka.

      Problem je što ljudi ne promišljaju, nego veruju. Zbog verovanja u različite, a jednako besmislene stvari, neprestano se sukobljavaju.

      Kada prestanu da veruju i počnu da razmišljaju, postaće slobodni i sposobni da stvaraju.

      Избриши
    3. Kad malo bolje razmislim, tvoje reči su istina.
      Nezgodno je jedino što je istina vezana za vreme i nije konačna, a ja jesam. :)

      Избриши
  7. Lako je prihvatiti nečije istine. Dogme.
    Lako je hodati utabanim stazama.
    Slediti ovna predvodnika, "on zna".
    Te staze vode samo na pogrešna mesta.
    Pogrešna, jer su nečija, tuđa.
    Kada se čovek usudi da sumnja, ne traži odgovore, nego pitanja.
    Tada se otvara jedan novi svet.
    Sva velika otkrića koja su podigla civilizaciju stvorena su bez ikakve logike, bez utabanog puta. Kasnije su unazad dokazivana.

    Utaban put lici na deset godina mature, pa dvadeset, trideset godina mature, sedmina, cetrdeset dana, godina pa zadusnice.
    Magarac ne ide jednom utabanom stazom. Menja ih, spaja, stvarajući nove puteve. Retki su magarci koji si bilo gde stigli. Retki.
    Ali magarci nisu ovce.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. "Kada se čovek usudi da sumnja, ne traži odgovore, nego pitanja." *)

      Избриши