четвртак, 3. децембар 2015.

Metamorfoza


Rodis se kao kopija, vaspitavaju te uzorima kopijama, uce te da kopiras, odrastas kao kopija, sto si bolja kopija vise ces biti nagradjen. Imamo kopirane knjige, kosulje, hamburgere, zelje.
Oni koji nisu kopije su
1. retardirani koji ni pored ulozenog truda nisu uspeli da postanu kopija. Oni nece postati ni original, nesposobni su da postanu bilo sta.
2. buntovnici i otpadnici, probudjeni, koje sistem proganja i lovi kao zveri, stavljajuci ih ispred izbora: kopija ili smrt odbacivanjem.

Pogledaj svoju sliku, pogledaj slike predaka, izadji na ulicu i shvatices da si kopija. cak iako mene sretnes, ma koliko se toga uzasavao.
Kafka samo konstatuje stanje, ali ne predlaze resenje. Resenje je najveci ljudski tabu: odreci se dostojanstva. Tada gubimo sve osobine kopije, i ozbiljno je pitanje da li ce ista ostati od jedinke. Ako i ostane, bice to covek bez generacijama gradjenih mehanizama odbrane, bez zastite, slab, emotivan i ludo hrabar. Takav nece preziveti ni najmanji sukob sa kopijom.
Ali ce biti covek.
Vaspitanje stvara klonove, a ne slavoljubivi naucnici. 


12 коментара:

  1. Zašto si toliko ogorčen?
    Da nije vaspitavanja čovek bi još bio divljak iz horde.
    Pa ni ovako nije daleko odmakao.

    Lepo je biti kopija svojih roditelja, pod uslovom da su oni kako treba.
    Dobro je biti uklopljen u društvo, pod uslovom da je to slobodno društvo koje ne guši pojedinca.
    Onaj ko se ne uklapa, biće izolovan, ali neće izgubiti dostojanstvo, naprotiv.
    Biće usamljen, ali oslobođen stega, čak može biti ponosan.
    Samo, za čopor će neprilagođen i buntovnik uvek biti samo gadna buba koju treba zgnječiti.
    Jer taj "čovek" iz čopora još uvek je jedva malo uglađena životinja.
    Ali metamorfoza je čudo, možda jednom ispadne čovek ? :)



    ОдговориИзбриши
  2. Ti nisi kopija i ne možeš biti.
    I ako ništa drugo, imaćeš dve čarape različite boje, kao Ajnštajn.
    Po tome ću te poznati. :):):)

    ОдговориИзбриши
  3. Oprosti, Kafka, ali lakše je terati šegu nego baciti se u očajanje.
    Znam ja kako je tebi bilo, čim ti je nešto tako palo na um...
    Čovek se probudi kao buba?!
    Koliko milijardi ljudi se probudi tako svakoga jutra?
    A znaš li ti koliko puta je meni palo na um da se učaurim i čekam bolja vremena?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. A koliko njih odustane i odluči da se ne probudi?

      Избриши
    2. Ali bolja vremena ne dolaze tek tako.
      Bolja vremena čekaju na tebe.
      Bez tebe neće biti bojih vremena.
      Na koliko da navijem budilnik? :)

      Избриши
  4. I čim promoliš glavu i ugledaš ovaj svet, dohvate te, treniraju i dresiraju, sve dok ne naprave "nešto" od tebe...
    I tako se jednoga dana nađeš u svemirskom brodu, gledaš naš Plavi Kamen odozgo, mašeš...prošetaš svemirom... ne možeš da veruješ šta su to od tebe napravili ti "slavoljubivi skotovi".
    Šta ti je to trebalo, major Tome?! :)

    ОдговориИзбриши
  5. Nacionalni identitet,
    klupski identitet,
    politicki identitet,
    kolektivni identitet,
    etnicki identitet,
    plemenski identitet...
    Do kraja zivota pripadamo nekom kolektivnom identitetu, ne upitavsi se nikada: "ko sam ja?"
    Pokusavamo da saznamo ko smo, da bi znali protiv koga smo.
    I kada se odupiremo "klasiranju", mi samo menjamo klasu.
    Zasto ucimo i prihvatamo da postojimo "mi" dobri, i da postoje "oni", zli?
    Treba odbaciti kolektivni identitet, skinuti ga sa sebe kao odecu, kao masku, i pronaci u sebi coveka.
    Kada izlazimo, mozemo ponovo navuci masku.
    Problem je sto se maska lako zalepi.
    Tada ponovo delimo svet na "mi" i "oni".

    ОдговориИзбриши
  6. Kada prestanemo da obracamo paznju na kolektivni identitet, imacemo vise vremena da vidimo sebe.
    Odbacivanjem mi necemo prestati da budemo pripadnici etnosu, ili nekom drugom kolektivnom identitetu, ali nam to nece biti jedini cilj u zivotu.

    ОдговориИзбриши
  7. Mora da sam ja ipak neka buba, kao ta Kafkina.
    Samo što se za razlku od nje, osećam dobro u svojoj koži, čak prijatno, slobodno.
    Nisu oni mene izolovali, izolovala sam ja njih.
    I oni mene ne razumeju, a ni ja njih ne razumem.
    Sva ta kolektivna ludila - ko to razume, kome su shvatljiva?
    Izgleda ipak da ja ... nisam odavde. :)

    ОдговориИзбриши