петак, 09. октобар 2015.

Lajk


Najgluplja i najbesmislenija reč dvadesetprvog veka je LAJK.
Potpuno obesmišljavanje njenog značenja je dobila na društvenim mrežama.
A te mreže nit su društvene, nit su mreže. Njihova društvenost podrazumeva odvajanje čoveka od obične ljudske reči, elementarne i osnovne životne potrebe.
Lajkuje se sve: slika, reč, status. Ja tebi lajk - ti meni lajk.
Slike su uglavnom iz klozeta.
Reči koje se lajkuju idu od latinskih citata, do trenutnog statusa: jedem boraniju brteee.
Lajk više ne znači ništa. Klik mišem na kockicu na ekranu odavno nema značenje izvorne reči.
Lajk nije ni nalik komentaru.
Komentar je javni razgovor, slaganje ili sukob, ideja i misao.
Lajk je ništa. Nula bodova. Klik u prazno.
Najgluplja i najbesmislenija reč dvadesetprvog veka.
Lajk nije ni ljubav ni mržnja. Čak ni praznina.
Lajk je ničim popunjena praznina.

Ljudi se ubrzano pretvaraju u lajk.
I ne bune se.
Da li postaju ono što unutra odavno jesu?
Besmislena reč?

26 коментара:

  1. Druga najgluplja je POTROŠAČ.
    Ljudi su toliko drogirani da ne reaguju kada ih idioti nazivaju potrošačima.
    To radi svako, od hrvatskih trgovina do vulinove vlade.
    Uzvraćam oboma i jebem i ja njima isto to.
    Ja nisam potrošač. Ja stvaram, a oni troše.
    Ja sam stvaralac i proizvođač, a oni su potrošači, paraziti, pantljičare društva.
    Ja nisam potrošač, ja sam čovek.
    Potrošač im u mami.

    ОдговориИзбриши
  2. Zato sto osecam nemoc.
    Nemoc je suprotna i suprotstavljena reci spokoj, mir.
    Strah je emocija koja svaku drugu izvrne ko prazan dzep.

    ОдговориИзбриши
  3. Tooooooooooooo!
    "Osvrni se u gnevu!"

    Dogod si gnevan, nisi nemoćan.
    I nema mesta strahu.

    Gnjide, pantljičare, picajzle... treba samo zgnječiti.
    A te selfi krelce pljunuti.
    Ali to bi bio suvišan napor i bez rezultata.
    Takvi su neuništiv soj.

    Lakše je sve njih samo zaobići.

    ОдговориИзбриши
  4. I neka me zovu kako hoće.

    Ja POTROŠAČ nisam i neću biti.
    Ja sam običan mali kupac, kupujem samo ono što mi baš treba, u malim dućanima, tu iza ćoška, po svom izboru, za reklame me baš briga.

    Njihove reklame su prilika da se ispiškim ili nešto gricnem.
    Nijedan šoping mol (tako se kaže?) još me nije video i neće.
    Ne rabim kreditne kartice, i ne skupljam markice, a kredita se gadim.
    I gadim se "markirane " odeće koja se nosi naopačke samo da bi se videla marka.
    I "buntovničke" dronjave farmerke sa istaknutom etiketom da svi vide koliko košta - ne nosim.
    I mobilni koji uz njih ide, i sve ostalo - pride.
    Gadim se svih trendova i svih brendova.
    I gadim se "lajk frendova".

    A ipak imam sve što mi treba.
    Kako to?

    ОдговориИзбриши
  5. Da nisi i ti "Niko i Ništa" kao ja? :):):)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znam samo da nisam -
      ni onaj gore navedeni, a ni taj dolepotpisani...
      ni stranka u postupku...nisam ni molilac...ni seksualnih usluga izvodilac...ni nastavnik razredne nastave nisam... a još manje istražni organ ili organ vlasti...ne osećam se dobro ni kao poljoprivredni proizvodžač ... a još manje kao glasačko telo tojest glasač... i zato više ne glasam... i...i...

      A kao cirkuski izvođač, možda bi to moglo, ona balerina na žici sa amrelom da budem?

      Pa...kada se sve uzme u obzir, izgleda da sam i ja Niko.
      I Ništa se tu ne može :):):)

      Избриши
    2. I niko ti ništa ne može :):):)

      Избриши
  6. Imam dovoljno godina, pa se secam.
    Pre deceniju-dve jedan nas ekonomista je govorio da je marketing, kao nacin uticaja na ljudsku psihu, uveliko izasao iz prodavnica i necujno usao u nase domove, u svaku poru zivota.
    Tada je izrekao, onako u sali karikirajuci, da je marketing toliko mocan, da nam moze toliko isprati mozgove, da nas natera da kupujemo pocepanu odecu. :)
    I da je cak placamo skuplje nego novu. :)

    Svi su se u studiu smejali, govoreci da je marketing nezan nacin da nam ponudi bolji izbor, a da nikako nije manipulacija svescu.

    Govorio je, u toj emisiji, da nas marketing moze ubediti da najgluplje i najruznije proglasimo za najpozeljnije, za vodje i idole, a da cemo se stideti pameti i zdravog razuma.
    Secam se,
    bila je to jedna smesna emisija.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ta smešna emisija postala je naša stvarnost.
      Izgleda da je čoveka lakše dresirati nego psa?
      Sujeta, pohlepa i glupost može od svakog napraviti budalu.



      Избриши
  7. Menadzment je jos jedna idiotska rec.
    Posto ne znaci apsolutno nista, moze se lako dodati uz svaku drugu rec.
    Zvuci jebacki, americki, bankarsko kapitalisticki.
    Menadzer je onaj ko nema nikakvo drugo zanimanje, ko ne ume nista da radi, duduk koga je tesko izbaciti. Preteca ove reci na nasim prostorima bi bila komesar.
    Gulamfer, dzabalebaros, poltron, dziber.

    Prodavac se danas zove menadzer prodaje.
    Tetkica je postala floor manager.
    Kuvarica je menadzer kuhinje.
    Djubretar je cleaning manager.
    Puna usta slova DZ i R asociraju na americku zastavu, "novac u rukama, veliku cistu poslovnu zgradu".
    Ista kljucna slova, nikako slucajno, nalazimo u recima Dzabe i Ropstvo.
    Menadzment je najblizi spoj ove dve reci.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aplauz, Hakime! Ovo ti je sjajno ! :)

      Ali ima još mnogo tih uvoznih reči koje nas dave i koje smo tako lako prihvatili.
      I njima se potčinili.
      Reči su moćne.
      Te reči su nas polako i neprimetno upregle u njihov sistem, po svim pravilima iz tog filmića koji si okačio tu gore.
      Samo čini mi se da taj sistem polako crkava, ili je to samo moja želja?

      Избриши
  8. Nemam primedbe.
    Mada "lajk" nije zlo vec ubijanje dosade. Sluzi kao nekada u vasa vremena...
    Ko je bolji djak, ko moze vise sklekova da uradi, ko je u boljoj fizickoj kondiciji, ko je inteligentiji.

    Danas mladi gledaju ko ima vise lajkova. Da bi privlukli curu koju vole ili da bi se ostvarili kao drustvo.

    Debilizam? Da.
    Neshvatljivo? Ne.

    Sreca pa roditelji prosle generacije nisu imali blog, jer da jesu...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, ne možeš ni zamisliti kolika je to sreća bila.
      Razgovarali su sa svojom decom oči u oči, blog im nije bio potreban.
      I usput su mogli da im izvuku uši kad zasluže i šut u dupe i marš napolje.
      Bez batine.

      Mali paraziti nisu postojali.
      Smisao života im je bio učenje i rad.
      Jedina izgubljena generacija biće "lajk" generacija koja pati od dosade na grbači svojih roditelja
      Poslednja vrsta dinosaurusa na putu nestanka - blentasaurusi.
      Like?

      Избриши
    2. Stvari se menajaju, ne mozemo ocekivati da samo zato sto je juce bilo bolje nego danas provesti ceo jedan dan zaliti se i kukati. Tako je kako je, bice jos gore jer se svaka generacija pocevsi od postanka sveta odaljavala. Polako ali znatno, sigurno. Od onoga sto su nasi predci smatrali "normalnim" mi to smatramo prmitivnim.

      Zena ranije nije imala nikakva prava.
      Sada ima.
      Je li bas sve u ovom danasnjem danu tako crno?

      Pozdrav!

      Избриши
    3. Zasto pitas za zenska prava?
      Zena je oduvek imala prava da bude zena.
      To joj nikada, od postanka, nije uskraceno.
      Ali ako zeli da bude muskarac, onda mora da preuzme njegovu odgovornost.
      I ako uspe, kome takva zena treba? Muskarac bez brkova.
      Zena treba da bude samo zena.
      Muskarac treba da bude samo muskarac.
      Dete treba da bude samo dete.
      Da svako bude ono sto jeste, i da ne kvari posao drugom.
      Jebala vas ljudska prava. Nismo isti niti treba da pokusavamo.

      Избриши
    4. A zena nema nikakvu odgovornost?
      Pa ni pravo glasa.
      Ili se pravo glasa meri prema 'velicini' odgovornosti..?

      Nismo isti. Ali imamo jednaka prava. Pa i odgovornosti. Samo je polje delovanja razlicito.

      Избриши
    5. I polje delovanja je zajedničko - zajednički život.
      Danas su i muškarac i žena zaposleni, podjednako doprinose i dele obaveze i odgovornost u svemu, kao i brigu o deci.
      Od toga nisu ni njoj izrasli brkovi, niti je njemu otpao onaj njegov "ponos".
      Biti žena nije nikakvo pravo, a ni biti muškarac.
      To je samo biloška činjenica, to su njihove uloge iz kojih ne proizilaze nikakva prava, a ni povlastice.
      A i taj nesrećni glagol - j ...ti , neka radi svoj posao tamo gde mu je mesto, između njih dvoje, ravnopravno.

      Inače ništa od života ;)

      Избриши
    6. Jedini problem jeste u tome kad dete nije vise dete vec zena ili muskrac.
      Problem je predvijden da nastane.
      Ali ne od nas vec od nekog "gospoda", vi vernici razmislite.

      Klaro nadam se vasem odgovoru, pozdrav!

      Избриши
  9. Vremena se menjaju, istina.
    Ali uvek se postavlja samo jedno pitanje - kakav sam ja?

    A današnji dan je baš onakav kakav mi zaslužujemo, od nas zavisi.

    Lep pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tek sad procitah, hvala na odgovoru jako lepo receno.

      Jos jednom pozdrav. :)

      Избриши